سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روزنیوز

به من 10 دقیقه فرصت دهید، من حقیقت بوی بد عرق را به شما خواهم گف

    نظر

این ضایعات در عمق زیر سطح پوست شما ایجاد می شود، جایی که سفت می شود و یک گره بزرگ و دردناک را تشکیل می دهد. اگر تعریق شما شدید است و در پایان بلوغ متوقف نمی شود، برای گزینه های درمانی به پزشک مراجعه کنید. اما این توصیه می تواند گمراه کننده، بی اثر باشد و به طور موثر مشکل تعریق شدید نوجوانان یا هایپرهیدروزیس را برطرف نمی کند. یکی از راههای تشخیص تعریق به دلیل بلوغ این است که بوی پیاز شدید را تشخیص دهید علت بوی بد عرق در نوجوانان این است که، باکتریها پروتئینهای عرق شما را تجزیه میکنند و رایحهای تند تولید میکنند. خوشبختانه، درمانهای خانگی زیادی برای رفع علت بوی بد عرق در نوجوانان وجود دارد. همچنین، هورمونهای تیروئید و آدرنالین نیز میتوانند باعث افزایش تعریق در نوجوانان شوند. امروزه، پزشکان برای درمان تعریق بیش از حد، مقادیر کمی از بوتاکس را به زیربغل نیز تزریق میکنند تا به رفع بوی بد بدن کمک کند. به خواندن ادامه دهید تا در مورد شایع ترین دلایل تغییر ناگهانی بوی عرق، نحوه درمان و زمان مراجعه به پزشک بیشتر بدانید. تغییر ناگهانی بوی عرق، معمولاً دلیلی برای نگرانی نیست. با این حال، در برخی موارد، تغییر ناگهانی بوی عرق می تواند نشانه ای از یک بیماری زمینه ای باشد.

برخی از غذاها می توانند منجر به تغییر بوی عرق شوند. با این حال، بلوغ در مراحلی اتفاق میافتد و برای همه متفاوت است - برخی از تجربهها تا سن 20 سالگی تغییر میکنند! از آنجایی که عرق استرس زمانی اتفاق می افتد که انتظارش را ندارید، مقابله با آن می تواند خجالت آور باشد. محیط زیست: محیطهایی با دما و رطوبت بالا، هوای آلوده یا مواد شیمیایی قوی ممکن است بوی عرق را تشدید کنند و تعریق را افزایش دهند. اگر شما بیش از حد عرق نکنید و اگر این عرق، محیط بیضه های شما را به محلی مناسب، تاریک و مرطوب تبدیل نسازد، آنگاه لازم نیست با بوی بد این قسمت از بدنتان دست و پنجه نرم کنید. شما دقیقا می دانید چه زمانی قرار است عرق کنید و چه زمانی عرق نکنید. با این حال، مهم است که توجه داشته باشید که همه افراد مصرف کننده این دارو عوارض جانبی را تجربه نمی کنند. اگر به شدت عرق میکنید و متوجه میشوید که بر زندگی روزمره شما تأثیر میگذارد، بسیار مهم است که اقداماتی برای مدیریت تعریق انجام دهید. به همین دلیل است که دوش گرفتن در هنگام صبح بسیار مفید می باشد. ترکیبات گوگرد مانندی که بدن هنگام تجزیه این غذاها آزاد می کند، می تواند با عرق روی پوست واکنش نشان دهد و بوی بدن را تولید کند که ممکن است متفاوت از رایحه طبیعی فرد باشد.

هنگامی که در دوران بلوغ به خود فشار می آورید، از غدد اکرین و غدد آپوکرین عرق می کنید - که در مجموع به عرق زیادی تبدیل می شود. تعریق بیش از حد و علت بوی بد عرق در نوجوانان معمولاً در پایان بلوغ فروکش می کند: 14 سالگی برای دختران و 16 سالگی برای پسران. یک زیرپیراهن ضد عرق خوب که از الیاف طبیعی ساخته شده است می تواند عرق را به دام بیندازد و مانع از خزش عرق در لباس شما شود. برای کاهش استرس و تنظیم سطح تعریق به طور منظم ورزش کنید. اما استفاده منظم از عطرها و دئودورانتها بیشتر از بوی عالی برای شما سودمند هستند. برای اینکه لباسهایتان بو نگیرد، آنها را پس از برگشتن به خانه بشویید. برای جلوگیری از تعریق زیر بغل راه های بسیار زیادی وجود دارد که باید آنها را امتحان کنید. این غدد مایع غلیظ و شفافی تولید میکنند که وقتی با باکتریهای روی پوست مخلوط میشود بوی آن بسیار قوی است. اگر در حال حاضر از یک ضد تعریق استفاده می کنید اما به نظر نمی رسد که موثر باشد، ممکن است به چیزی قوی تر نیاز داشته باشید.

ضرب المثل “شما همان چیزی هستید که می خورید” در مورد بوی بدن صدق میکند. اگر نوجوانی هستید که بیش از استانداردهای معمولی عرق میکند، ممکن است هیپرهیدروزیس داشته باشید. علائم هایپرهیدروزیس بسیار فراتر از لکه های عرق و لباس های خراب است. همچنین ممکن است یک مورد زگیل مقعدی ناشی از HPV نیز داشته باشید که در صورت داشتن رابطه مقعدی بسیار رایج است. و این نکته بسیار مهمیه که در ادامه بیشتر دربارش میخونید… آیا در مکان های خاصی مانند زیر بغل و کشاله ران عرق می کنید؟ در اینجا چند نشانه وجود دارد که نشان می دهد عرق بلوغ را تجربه می بهترین متخصص غدد کنید. ممکن است چند هفته طول بکشد تا نتایج را مشاهده کنید زیرا بدن شما با فرمول سازگار می شود. ممکن است به هر دلیلی از قطعی آب گرفته تا زمان کم برای خشک شدن لباس­ها و … تغییرات آب و هوایی و جوی سبب میشود تا بدنمان تحتتاثیر قرار گیرد و بدن تعریق بیشتری انجام دهد؛ در نتیجه با کمتر شدن آب بدن و به خاطر خشک شدن پوست و کاهش تعریق، ناخودآگاه بدن بوی بدی خواهد گرفت.

نوشیدن میزان کافی آب و مایعات، غدد ترشح کننده اِکرین را فعال می سازد که باعث رقیق تر شدن عرق آپوکرین می شود. از آنجایی که عرق استرس معمولاً غیرعادی است، نگه داشتن یک یا دو پیراهن اضافی در کوله پشتی ایده خوبی است. اگر عرق بلوغ مشکل ساز است، نگه داشتن لباس های اضافی مفید است. کاهش تعریق و پنهان کردن عرق. گیاه تیره انجیلی میتواند سطح pH پوست را کاهش بدهد و جلوی رشد باکتریهای عامل بوی بد بدن را بگیرد. این بو می تواند بوی شیرین، ترش، تند یا شبیه پیاز بدهد. تغذیه: خوردن بعضی از غذاها نیز میتواند بر بوی بدن تاثیرگذار باشد، غذاهای تند و تلخ با بوی نافذ معمولا تاثیر منفی بر بوی بدن دارد. غذاهایی مانند سیر، پیاز، زیره و کاری نیز می توانند باعث تغییر در بوی بدن شوند. آنها می توانند به شما کمک کنند تا گزینه های درمانی مانند ضد تعریق های تجویزی، داروهای خوراکی، تزریق بوتاکس برای تعریق زیر بغل، را بررسی کنید. لباس های نخی گشاد و راحت بپوشید که به تبخیر عرق کمک می کند. در برخی موارد، کمبود ویتامینها میتواند منجر به تولید بوی نامطبوع عرق شود.